Nyt kun Keetun huppari tuli valmiiksi niin aloitin itselle Ruffle Jacketin . Knitting On the Catbus-blogin kirjoittajaa lainaten: kuulostaa tosi paljon propsimmalta käyttää lankafirman nimitystä jakulle, kuin sanoa, että tekee Moda 6/2006 -lehden röyhelöjakkua :) Lankana on yks suosikeistani, SandnesGarnin Kitten Mohair, väri 6755.
Äsken istuin kutomassa ja autoin samalla Mayaa kokoamaan hirmutornia palikoista, kun Maya alkoi hokea itsekseen "tietää Maya". Kyselin, että mitäs se Maya nyt tietää, ja neiti näytti kudinta ja mun varpaita... joissa sattui olemaan just saman väristä kynsilakkaa kun mitä lanka on. Kehuin sitten tietenkin (käsittämättömän taitavaa) lasta, ja Maya yllätti näyttämällä mun vieressä olevaa kaffikuppia ja hoki taas sitä tietoansa.. Ja kas! Kaffikupissa oli ihan sama väri. On nuo lapset tarkkoja :)
536925.jpg

... koska olen suomenkielisen Etelä-Pohjanmaan kankein ihminen en saanut varpaitani ujutettua samaan kuvaan. Ehkä joku toinen kerta?

Perjantaina tuli tehtyä ihan pieni lankahankinta, kaupasta tarttui omaa hupparia varten  Marks&Kattensin Multimohair -lankaa, väri 1866. Oon ihastellut tuota lankaa sata kertaa, enkä vieläkään oo ihan vakuuttunut sopiiko väri mulle, mutta se vaan on niin ihanan näköistä etten voinut enää sitä vastustaa :)
Valitettavasti kuva ei toista sitä väriä kunnolla, väri on selkeästi tummempi kuin mitä kuva valehtelee.
536927.jpg