Mitä muut sata vuotta sitten - sitä mä myöhäisherännäisenä perässä :)

Kun tilasin Keetun huppariin lankoja tuli vähän niinku työtapaturmana tilattua itsellekin Vihervaara-langat. ONNEKSI hupparia oli niin kiva tehdä, toisen tekeminen heti perään sujui paremmin kuin hyvin.

Mun oma tietenkin on väriltää vihreä :) Lanka sitä ohjeen vaatimaa Lion Brand Yarnin Wool-Easea ja väri on 130/Grass. Tykkään siitä ihan hulluna, se on luonnossa kiva sekoitus nurmikkoa ja oliivia.

Tikuttelin hupparin 6.5-kokoisilla bambubyöröillä, hihat kutosilla. Tavoistani poiketen teinkin L-koon ohjeella saadakseni xl-kokoisen hupparin aikaiseksi. Ei, en ole lihonut (muahahahahahahah!) vaikka teinkin numeroa suuremman. Mun käsiala vaan on huomattavasti tiukempi kun saa tehdä pyörönä, ja kun Keetun oma tuntui olevan vähän knafti niin ajattelin varmistaa onnistumisen kerta heitolla.

Lankaa kului 940g, ja jostain kumman syystä mulla meni tuohon kaksi kerää vähemmän kun mitä ohje kehotti hankkimaan.

Tässä vielä komeutta takaapäin: samalla voitte ihailla talvipuutarhaamme siinä taustalla :)

Pakko kehua vielä sen verran, että olen enemmän kuin tyytyväinen tähän huppariini. Ohje on niin mainio, että sitä oli ilo tikutella, varsinkin näin toista kertaa kun ei tarvinnut päivystää lehdessä olleita virheitä. Kokokin on just passeli. Jos olis paree niin pilalla.